Sihtgrupp: kursus on mõeldud neile, kes soovivad iseseisvalt osutama lapsehoidja teenust või sooritada lapsehoidja kutsestandardi tase 4 kutseeksamit.
Koolituse eesmärk: Koolituse tulemusena õppija on suuteline iseseisvalt osutama lapsehoidja teenust ja omab vajalikke teadmisi lapsehoidja kutsestandardi tase 4 kutseeksami sooritamiseks.
KURSUSE LÜHIKIRJELDUS
- Suhtlemispsühholoogia perekonnas, lapsehoidja professionaalne käitumiseetika, sotsiaalsed kontaktid.
- Lapsehoidmise meditsiinilised aspektid.
- Arendavad mängud
- Kombeõpetus ja eetika
- Koostöö lastevanematega
- Igapäevased lapse tegevused vastavalt eale, nende kavandamine, läbiviimine ja analüüsimine
- Lapse tervise edendamine
- Lapse füüsiline, emotsionaalne ja sotsiaalne areng.
- Lapsed ja kunst
- Lapse tervist ohustavad tegurid
- Erivajadustega lapse hooldamine
- Haige imiku ja väikelapse hooldamine ning põetamine
- Esmaabi andmine lastele.
- Lapse väärkohtlemine
- Kodused majapidamistööd
- Olmetehnika kasutamine ja ohutusnõuete järgimine
- Toidu valmistamine ja laste toitmine. Laste tänapäevase toitmise eripära.
- Tööõigus
- Finantsküsimused
- Lapse õigused, lastekaitse
Kursuse kestvus — 240 ak.t. auditoorset teoreetilist ja praktilist tööd, 30 tundi iseseisvat tööd. Kokku 270 tundiKoolitajad: Põhilektor Irina Olenits, juriidiline kõrgharidus, sotsiaaltöö psühholoog, meditsiini töötaja
Maksumus 2300 eurot
Moodul 1
Turvalise keskkonna tagamine lapsele
Töökeskkonna füüsikalised, keemilised, bioloogilised ja psühholoogilised ohutegurid, nende vältimine ja riskide vähendamine;
Lastehoiuga seotud tööohutus-, töötervishoiu- ja hügieeninõuded;
Kodumajandamise ja olmehügieeni põhialused;
Ohutustehnika nõuded turvalise keskkonna loomisel ja säilitamisel;
Kokku: 16 ak.t
Moodul 2
Lapse kasvu ja arengu toetamine
Lapse erinevad arengufaasid, ealised erinevused;
Väärkohtlemise olemus, ilmingud ja ennetamine;
Lapse kõne, taju, mõtlemise, fantaasia areng ja sotsiaalsed oskused;
Kombeõpetus ja eetika;
Eakohaste päevategevuste planeerimise ja läbiviimise alused;
Kokku: 30 ak.t.
Moodul 3
Lapse hügieeniharjumuste kujundamine, juhendamine hügieeni täitmisel ja vajadusel abistamine
Puhtusekasvatus;
Lapse vanusele ja arengule vastavad hügieeni juhendamismeetodid;
Lapse ealised erinevused ja individuaalne võimekus;
Kokku: 18 ak.t.
Moodul 4
Lapse toitmine ja lapse abistamine söömisel
Söömiskultuur (sh religioossed ja kultuurilised tõekspidamised) ja kombeõpetuse põhialused;
Laste eakohase tervisliku toitlustamise põhimõtted ja toitumishügieeni reeglid;
Menüüde koostamine vastavalt etteantud juhistele ja ravitoitlustamise alused;
Kokku: 8 ak.t.
Moodul 5
Lapse tervisliku seisundi jälgimine, tervise edendamine, haige lapse eest hoolitsemine
Lapse tervist ohustavad tegurid;
Lapse tervist edendavad tegurid;
Lapse tervisliku seisundi (kehatemperatuur, hingamine, eritamine jne) ja turvalisuse (lapse vanusele ja vajadustele vastav ohutu keskkond) jälgimine;
Lapse esmaabi;
Imiku ja väikelapse hooldamise ning põetamise alused;
Puudega lapse hooldamise ning põetamise alused;
Kokku: 20 ak.t.
Moodul 6
Koostöö vanematega
Lapse kasvatamise põhialused;
Pedagoogika ja psühholoogia alused;
Nõustamispõhimõtted;
Suhtlemispsühholoogia alused;
Kokku: 18 ak.t.
Moodul 7
Esmaabi
Lapse eluliste näitajate normid (nt pulss, hingamissagedus jm);
Erinevad elu ja tervist ohustavad haigushood, õnnetusjuhtumid (nt uppumine, elektrilöök jm) ja traumad (luumurd, verejooks jm);
Elustamise ABC;
Esmaabivõtted ja –vahendid;
Kokku: 16 ak.t
Moodul 8
Tööjuhendamine
Juhtimise alused;
Meeskonnatöö alused;
Arvutikasutamine
Kokku: 6 ak.t
Moodul 9
Erilise ja erivajadusega lapse hoidmine
Erinevad puuded ja haigusseisundid;
Probleemsed käitumised;
Rehabilitatsiooni alused;
Abivahendid ja nende kasutamine;
Alternatiivkommunikatsiooni alused;
Eripedagoogika ja –psühholoogia alused;
Kokku: 24 ak.t.
Moodul 10
Lapsehoiuteenuse osutamine
Kutse-eetika;
Lapsehoiuga seotud tööohutus- ja hügieeninõuded;
Kutsealaga seonduvad õigusaktid;
Kokku: 14 ak.t.
Moodul 11
Praktika
Juhendatud praktika toimub lasteaedades ja lasteasutustes. Praktilise tööga kinnitatakse omandatud teoreetiline materjal. Õppijad saavad kogemuse selleks, et edukalt tegutseda oma tulevasel erialal.
Kokku: 80 ak.t